Wednesday 23 November 2011

..Masa itu EMAS..

Lately nih aku selalu rasa masa tu CEMBURU dengan aku.. adee je keje yang aku nak buat macam tertangguh sajaa..contoh? aku nak baca novel pun tersekat-sekat..aku nak tgk tv pun takde masa.. bukan sebab aku busy buat report yer..(booo to me!) tp somehow sbb aku malas nak bangun dr katil..once dapat baring aku terus rase landing atas katil lebih bermakna dari buat semua benda.. maybe ini impact dari penat bekerja..okayy, bukan keje tp practical..ehh,bukan takde masa ek istilah dia? MALAS lebih seswai kot..

tp btol la,balik keje je nak basuh kain lagi,nak mandi lagi..macam-macam kene buat..tgk-tgk jam dah pukul 10! arghh tension! sbb mata aku dah kuyu! tak sabar gila nak habis practical then boleh rest sebulan before carik keje part-time utk bulan 1 dan 2..masa oh masa,come to mama! aku nak spent banyak masa utk lepak-lepak, baca novel sampai khatam,tgk tv setiap masa dr sinetron sampai laa cerekarama..oh gosh,miss a loads! 

baru aku rasa betapa penat bekerja nih..how come eyh our mom boley bekerja and memasak and mengemas and bla bla bla.. gila hebatt! tak penat ke? still wondering! kadang-kadang bila kita kat situasi mak-mak kita baru laa rasa nak appreciate dorang sangat-sangat.. (booo lagik sekali) pandai betul dorang bahagikan masa utk kerja and family..

ke aku nih dilanda simpton malas yang teruk? sampaikan nak bangun dari katil pagi-pagi pun macam merampus-rampus..faham ke ayat tuh? maksud dia macam ko nak bangun pagi tapi malas gilaa sampai tendang-tendang angin! tendang-tendang selimut! gila buruk perangai jaja oiii.. (tunduk malu).. aku pun tak faham kenapa perangai aku buruk benor tapi mungkin sbb dah nak habis practical n jiwa tu memberontak amat! hahaha.. layankan sajoo..

conclusion di sini CARILAH masa untuk buat apa yang kita nak.. still thinking???????!! aku ni MALAS or mmg takde MASA? erkkk..

pssttt--* Gua nak habis practical dah! btw,pengalaman yang best kerja kat situuu.. alaa,kat situ ah!

1 comment: