Thursday 13 October 2011

Bersyukur..

.............................post ni adalah JIWANG! d ulangi JIWANG! so sape2 yang x romantik sila jangan baca okayy.. d khuatiri termuntah d pertengahan cerita! hehe..


(aku tau adik hana bobot ngah wat mata ke atas tangan kat bahu,ade aku kesah?bweek!)


so title tuh sbb aku rase bersyukur sgt dengan ape yang aku ade..mmg life aku x seperfect org lain,xde duit yang banyak,xde family yg lengkap tp aku bersyukur sbb ade kawan2 yang satu kepala n boypren yg sgt kacak! ehhh,bukan! sgt memahami..eeuuwww..tp mmg dulu2 aku akan tgk org hensem jek baru nak kawan! hewhew.. kadang2 sedih tgk kawan2 yg masih mencari2 arah tujuan hidup,masih terkapai2 dgn dunia yg fana nih..kesian pun ada tp aku pun manusia biasa kot yg xkan tahu bila ALLAH akan tarik segala nikmat yang ada skang nih..


aku mmg bahagia bersama ayoi,tak kisah lahh org ckp ape kan..selalu berkepit ke.. padahal jumpe weekend jek-->di tujukan kepada kawan2 yg cakap aku ni 24/7 bersama ayoi jek..boooo! (mcm dorang baca blog nih kannn..tp mmg aku berani tulis sbb tau dorang xkan baca!) jahat..jahat..yang selalu ckp "alaa,sume nak bgtau ayoi ko tuh,dia bukan suami ko lagi" hellowww,mestilaa bgtau sbb in future kalau ade JODOH,and ALLAH x cabut nyawa kami dia akan bergelar suami aku so skang nih kira practise ah! haaa.. korang ape tau? ape pun tak boley! (okayy,d tujukan kepada mereka2 jugak) heee..


yang pasti aku sendiri yang nak buat macam nih, bagitau ayoi ape2 pun sbb dia yang layak tau selain bapak aku..aku yang tak sanggup nak keluar dgn kawan2 time ari sabtu sbb aku tau ayoi cuti.. "ape kau rase kalo boypren korang kuar time korang cuti?" haaa..put this in your shoes and you will know the answer..so dun blame your frens but try to respect their decision..


back to the title,aku pun rase bersyukur sbb dalam kekurangan aku ade kelebihan yang lain..aku suka tgk family kawan2 aku yang perfect tp aku lupa yang aku ade family akak aku yang perfect jugak..maksud perfect kat sini bila tgk mak org tu masak utk anak2 dia but then aku lupe yang akak aku pun bley wat mcm tuh juga so bersyukurlah dgn ape yang ada..kadang2 org lain lagi susah dr aku..makan pun kadang2 x,dats y kita nih kene tgk sekeliling..aku belajar nih pun dari cik noni tersayang yang banyak merubah diri aku nih..


seriously aku byk berubah sbb budak kecik nih! dari seorang yang tak reti nak share2, maklumlahh aku kan kira tunggal so aku x reti nak share barang dgn org,yang ajar aku terima baik buruk org sbb manusia nih x perfect n macam2 lagi yang wat aku sedar hidup nih indah sebenarnya kalau kita chill2 jek! hee.. (puji ikhlas ni tau cik non)


eyhh,byk pulak bercerita kan hari nih? bosan gak kalo potpetpotpet jek so ape kata layan pic nih buat mengimbau kenangan lama.. kesimpulan nya hargai lahh masa2 yang ada nih sbb kita xtau bila ALLAH akan ambil nyawa kita.. peace yaw!


zaman dulu2..
zaman gila2.

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. asl pic ak xomey ney....sabotaj ae...pape pon meash manyk2 ats puji2 an 2 ae...hahaha...cam nk koyak gak la sua keck ak ney....lebiu....

    ReplyDelete
  3. mau tanya sikit boleh ka.. gambO yg atas tu u punya twin ka??? hahahha..=P

    insyaALLAH.. olang kata, if muka kita sama ngan bakal zauj, jodohnya panjanggggggggggggggggggggg...

    gambO yang bawah tu confirm bukan kembar u kan?? sbb laun bebenor... hhahahaha.. jgn marah2 ciknonicomot...

    ReplyDelete
  4. hahaha..hana bobot yg tomey nih kannn.. ko org yg ke berapa pun xtau lahh..insyallah..moga di permudahkan urusan.. yg bawah tu mmg x sama tp mental kami sama.hehehe..

    ReplyDelete
  5. laun2 nk g mne cik hana oi....jgn jeles....taw ko jeles gambo ko xdok....hahahaha

    ReplyDelete